Novinky

Napíšte svoj email a budete dostávať informácie zo sveta marketingu a naše novinky.

Emócie v marketingu a obchode. Sú dôležité?

5 zmyslov v podnikaní

Máte obchod, kamennú predajňu?    

Potom nezabudnite, že zákazník má nielen oči. Pamätajte na všetky zmysly: zrak, sluch, čuch, chuť, hmat. Pretože ak budete myslieť marketingovo, môže to zlepšiť váš obchod.

emocie-marketing-obchodZamyslite sa a odpovedzte si úprimne: Čo vidí zákazník ako prvé, keď vstúpi do predajne? A vidí to dobre – je u vás svetlo, čisto a útulne? A čo počuje? Skutočne to musí byť to isté rádio v každej prevádzke? A viete vlastne, ktoré rádio najradšej počúvajú vaši zákazníci? Spýtali ste sa ich niekedy, či im nevadí ohlušujúca hudba pri jedle? Alebo či im naopak nechýba dobrá hudba pri čakaní?
Neopomeňte ani hmat, pretože je už dávno dokázané, že to, čo zákazník vezme do ruky a môže vyskúšať, dotknúť sa, to aj kúpi. Sem radím aj vnímanie teploty – ak je u vás v predajni zima, ľudia sa tam iste dlho nezdržia. Osobitne si preberte chuť, možnosť niečo ochutnať a nájdite všetky spôsoby, ako by to mohlo podporiť váš predaj a vzbudiť záujem zákazníka.
Vôňa. Tak to je celá veda. Je pritom smutné, že aj teraz nie je výnimkou, že prvé, čo zacítite pri vstupe do reštaurácie je „vôňa“ prepáleného tuku. Spýtajte sa prichádzajúcich zákazníkov, či niečo zacítili a či im vaša predajňa, pracovisko vonia. Príjemná vôňa vie totiž udržať zákazníka dlhšie v predajni. Funguje tzv. čuchová pamäť, čo znamená, že ľudia si výrazne viac pamätajú to, čo cítia ako len vidia alebo počujú.
Podľa prieskumov príjemná vôňa až o 40% zlepšuje náladu, vie pozitívne ovplyvniť túžbu po danom tovare/službe a zákazníci sú vtedy ochotní zaplatiť aj viac. Vôňa mení vnímanie času, zvyšuje emočnú väzbu zákazníka k produktu a tým podnecuje príjemné pocity spojené s nakupovaním.
A na záver zapojte svoj šiesty zmysel, intuíciu…tá vám najlepšie napovie, čo by ste mali zlepšiť. Prajem vám nech majú vaši zákazníci čo najlepší pocit, keď zavítajú do vášho obchodu.

O tom ako sú emócie dôležité v marketingu, obchode i podnikaní sa môžete dočítať aj v ďalšej aktualite.

 

Sociálne siete

Facebook profil

Google+ profil

Linkedin profil

Skype profil

Napíšte mi

Partneri
socialni-partneri

Spolupracujeme s viacerými partnermi, jednotlivcami a firmami, ktorých prácu máme dlhodobo overenú. Vytvárame spoločne sieť dodávateľov rôznych služieb v oblasti marketing, obchod, koučing, vzdelávanie a školenia, internetový marketing, sociálne siete a ďalšie. Môžeme sa tak špecializovať každý na svoju oblasť práce a pritom efektívne ponúknuť firmám komplexné služby za ústretové ceny.

Pozrite si našu sieť partnerov a zistite viac v časti Referencie.

Referencie

Zlatica M. Stubbs, senior kouč, tréner a konzultant
Silvia podporuje naše združenie žilinských koučov ZAKO pri rozvoji našej marketingovej stratégie, aby sme sa posúvali dopredu. Je naozaj profesionálna, dôveryhodná a spoľahlivá, jej prístup je podporujúci a priateľský, pričom je veľmi trpezlivá. Obdivujem jej nasadenie pre podporu žien podnikateliek v Žilinskom regióne, pre ktoré organizuje pravidelné a inšpirujúce stretnutia a efektívne ich informuje cez newsletter.

Ing. Ilona Valíčková, riaditeľka TV Products, s.r.o.
So Silviou Milovou sme spolupracovali na viacerých marketingových prieskumoch a vždy sme boli spokojní celkovo, so spoluprácou – ktorú môžem odporučiť aj iným firmám.

.ďalšie referencie.

O nás
Vitajte vo svete marketingu, biznisu, vzdelávania a školení, poradenstva. Volám sa Silvia Milová a som autorka projektu Marketing-Mix.sk.  Žijem a pracujem v Žiline, už viac ako 15 rokov sa venujem marketingu, manažmentu, prieskumom trhu.

Som profesionálna lektorka a robím školenia a workshopy v oblasti marketing, biznis a podnikanie, ženy v podnikaní. Som marketing konzultant a poskytujem poradenstvo pre firmy, podnikateľov. Profesionálne sa venujem aj prieskumom trhu a zákazníkov.. Spolupracujem s viacerými profesionálmi na rôznych projektoch…viac o mne.